6 Haziran 2016 Pazartesi

ALIEXPRESS HAKKINDA HER ŞEY


Merhaba

Bu zamana kadar bana en çok sorulan sorular hep aliexpress hakkındaydı. İnstagram hesabımda kısaca bahsetmeye çalışsam da uzun bir yazı şart oldu. 
Nedir bu Aliexpress? Güvenli mi, ya siparişim gelmezse? Ödeme nasıl oluyor, kapıda ödeme var mı? 
Merak ediyorsanız okumaya devam :)

Aliexpressi kendi bildiğim ve deneyimlediğim kadarıyla sizlere de aktaracağım.

Öncelikle ürünler Çin'den geliyor. Binlerce belki milyonlarca çeşit ürün bulunuyor. Yani normalde Türkiye'de rastlayamayacağınız çok çok farklı ürünler de var. Kozmetik, mutfak ürünleri, elektrikli ürünler, teknolojik ürünler, ev tekstili vs daha çok çeşitli ürünler satılıyor. 
Ortak özellikleri ise uygun fiyatlı olması. Ürünler max 2 ay gibi bir sürede teslim ediliyor. PTT kargo apartman kapınıza atıp gidiyor. Keşke biraz özen gösterseler. Adamlar Çinden özenle paketleyip ürün yolluyor, PTT kargo bize bile teslim etmiyor. Kapıya atıyor ürünü. 

Daha önce tahmini 50 kere alışveriş yaptım. Neler aldım diye merak edenler için yazının en sonuna bazı ürünlerin fotoğraflarını ekleyeceğim.

Aliexpress güvenli mi? Kısmen. 
Bir ürünü beğendiniz ve almak istiyorsunuz öncelikle bakmanız gereken şey sipariş sayısı. Her üründe mutlaka yazıyor, o ürün daha önce kaç kişi tarafından sipariş edilmiş. O miktarın yüksek olmasına özen gösterin. Tahmini 1000 kişiden fazla siparişli ürünlere bakmanızı öneririm.

Bir sipariş verdiniz ama siparişiniz gelmedi. Ali express sitesi size 2 ay süre tanıyor.  Siz siparişi verdikten sonra 2 aylık bir geri sayım başlıyor.  Siparişi verince paranız hemen satıcıya aktarılmıyor, siz ne zaman ürünüm geldi diye onay verirseniz paranız o zaman satıcıya aktarılıyor.
O 2 aylık süre içerisinde ürününüz gelmezse 2 ay dolmadan siz paranızı geri alabiliyorsunuz. 60 günlük süre içinde 59 güne kadar beklediniz gelen giden yok işte o zaman siteden "open dispute" diyerek paranızı geri almak için tartışma açabiliyorsunuz. 
Bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım, şükür. Ama olursa yine sizlerle paylaşırım.

Ürünü satın almadan önce bakmanız gereken diğer bir şey geribildirimler. Daha önce ürünü satın alan kişiler geribildirim bırakabiliyorlar. Türkiyeden yapılmış alışverişlerin geribildirimlerini filtreleyebiliyorsunuz. Zaten çoğu kişi Türkçe görüş bildirmişler. Baktınız çoğu kişi olumsuz yorum yazmış, siparişim gelmedi vs demişse o zaman o üründen uzaklaşın.
Geribildirimler bu konuda çok önemli. Örneğin ben bakıyorum bir ürüne çoğu kişi yazmış ki 2 haftada geldi, 15 günde geldi vs. O zaman anlıyorum ki benim ürünüm de 2 haftada gelecek. Tabi bu durumda sadece Türkiye siparişlerine bakın. Çünkü her ülkeye farklı sürelerde teslim edilebilir. 
Benim çoğu siparişlerim 15-25 gün içerisinde geliyor. Geribildirimlerde 2 ayda geldi, sevkiyat çok yavaş gibi yorum yapılmış ürünleri almıyorum. 
Hızlı sevkiyat, 2 haftada geldi, 3 haftada geldi vs gibi yazan ürünleri alıyorum.

Ödeme kredi kartıyla oluyor. Ben sürekli kartla ödüyorum bir sorun yaşamadım. Zaten paranız aliexpress havuzunda toplandığı için bir sorun olması durumunda paranızı geri alabiliyorsunuz.
Kapıda ödeme kesinlikle yok.

Her şeyin sonunda biraz da şans meselesi. Aksilik oldu mu oluyor malesef. Herkesin 15 günde geldi yazdığı ürün size 2  ayda gelebiliyor. Bir tatile falan denk geliyor olabilir. Bunu bilemiyorum tabi. 

Unuttuğum bazı konular olabilir. Merak ettiğiniz başka şeyler için yorum bırakabilirsiniz. Hepsini özenle cevaplayacağım.
Herkese keyifli alışverişler dilerim. Sizleri kendi alışverişlerimle başbaşa bırakıyorum.




1 yorum:

  1. Aliekspresi bende çok kullanıyorum. Güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil