25 Haziran 2016 Cumartesi

KOLTUK ALTI TERLEMESİ VE DEODORANT SEÇİMİ


Koltuk altı terlemesi hem sağlık açısından hemde sosyal açıdan rahatsız edici bir durum. Bu konuda bende çok dertliyim. Son zamanlarda aşırı terleme ve koku problemi yaşıyordum. Gerçekten çok rahatsız edici bir durum. Çok çeşitli deodorantlar kullandım ama malesef sonuç alamadım. Niveanın her deodorantını kullandım diyebilirim. İlk başta memnun kalıyor gibi hissediyorsunuz ama daha sonra yine o rahatsız edici koku ortaya çıkıyor. Süreci kısaca özetleyeyim ve deneyimlerimden yola çıkarak yaşadıklarımı aktarayım. 

Neden bilmiyorum ama çoğu insan hayatının bir döneminde bu problemi yaşıyormuş. Ve çoğu kişi de sorunun kendi kendine ortadan kalktığını söylemiş. 
Uzun zamanlar boyu sürekli aynı deodorantı kullanmak bu soruna yol açıyor malesef. Yani bir deodorantı beğendiniz kullanıyorsunuz ama iki şişeden fazla kullanmayın. Cilt ona alışıyor ve artık o deodorant size fayda etmemeye başlıyor ve zarar vermeye başlıyor. 
Ben akıllandım sürekli değiştiriyorum artık.

Koltuk altım çok hassas olduğu için bir çok deodorant malsef yaralar çıkardı. Koltuk altımda iltihaplı bezeler ortaya çıktı. Bunlar hem kaşınıyor hemde canımı çok yakıyordu. 
Hafif formüle sahip oldukları için hep sprey deodoratları tercih ettim. Ama bu da bi işe yaramadı.
Niveanın bütün sprey deodorantlarını denememe rağmen sonuç alamadım, daha çok ter ve daha çok koku oluştu.

Rexona deodorantlara geçtim, onları kullanmaya başladığım an koltuk altımda yine yaralar oluştu ve kullanmayı bıraktım. Bir daha da kullanmam.

Eskiden Yves Rocher roll on deodorant kullanıyordum. Vanilya kokulu olan şeçeneğini kullanıyordum. Fakat o da koltuk altımda beze çıkardı bu yüzden onu da bırakmıştım.

Gelelim son duruma

4 Gündür kardeşimin deodorantını kullanıyorum ve memnun kaldım. Bu yüzden gidip kendime de aldım. Yves rocher lavanta kokulu roll on deodorant. Koltuk altıma sürdükten sonra bir havluyla fazlasını kuruluyorum. Gün içinde hiç koku sorunu yaşamadım. Koltuk altımda da her hangi olumsuz bir durum olmadı. Bu bitince de başka bir çeşidine geçerim.

Benim yaşadığım olaylar bu şekildeydi. Şu anlık bu problemim ortadan kalktı. Umarım faydalı olmuştur. Sağlıkla kalın



9 Haziran 2016 Perşembe

LOREAL TRUE MATCH CONCEALER KAPATICI



Selam

Sizlere loreal true match kapatıcıdan bahsedeceğim. Bir çok kişi çok seviyor, ama arada kalanlar da var. Adı üzerinde mat olduğu için yapısı biraz ağır ve kıvamlı. Benim kırışıklık problemim yok bu yüzden bir sorun yaşamadım. Ama kırışıklık probleminiz varsa çizgilerinize dolup çizik çizik gösterir. 
Kıvam olarak ağır olduğu için hemen dağıtmanız gerekiyor. Mat olduğu için de hemen sabitleniyor. Islak bir sünger yardımıyla hızlıca uygulayın. 
Renk tonu olarak oldukça aydınlık tonları var. Benim kullandığım orta ton olan 02 vanilla. Orta ton olmasına rağmen bana biraz açık kaldı. Yani çok açık tenler bile bu kapatıcıyı rahatlıkla kullanabilir. Ben bir daha daha koyu rengini alacağım. 
Kapatıcı özelliği yüksek. Sivilce izlerini ve göz kusurlarını çok güzel gizliyor.

Genel olarak beğendiğim bir kapatıcı. Ama renk olarak tam emin olamadım sadece bu durum beni düşündürüyor. Bir daha testerları deneyip ona göre alacağım.

Kırışıklık problemi olan çok kuru ciltlere bu kapatıcıyı önermiyorum çünkü mat ve kıvamlı. 

Fiyatı 30 TL civarı, ben indirimde 12TL ye almıştım. Yine öyle bir indirim olursa alırım.

Bu kapatıcı hakkında siz ne düşünüyorsunuz, daha önce kullandınız mı? 
Yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim, görüşmek üzere...

8 Haziran 2016 Çarşamba

YVES ROCHER VS EKLİPS MAKYAJ SÜNGERİ


Herkese merhaba

Makyaj yaparken en büyük yardımcımız makyaj süngerleri. Çünkü en doğal sonucu onlar veriyor. Islak süngerle hem kapatıcınızı hem fondoteninizi hemde allığınızı uygulayabilirsiniz. Hatta kuru olarak pudranızı bile uygulayabilirsiniz. 
Peki süngerler bu kadar hayatımızdayken en doğru süngeri nasıl seçeceğiz. Bu konuda size yardımcı olmak için piyasada popüler iki süngeri kullandım. 

İlk olarak Yves rocher makyaj süngeriyle başlayalım.
Birçok ünlü blogger çok sevdi bu süngeri. Rengi gördüğünüz üzere krem. Bu yüzden de çok leke tutuyor. Yani bir kere kullandıktan sonra eski rengine döndüremiyorsunuz. Doku olarak gözenekli değil, pürüzsüz bir yapısı var. Islatınca hafifçe şişiyor. Ürün uygularken sert kalıyor. Ben yüzüme sürerken yumuş yumuş ürünleri seviyorum. Bu çok tok kalıyor. Yüze lap lap hareketlerle dalıyorsunuz. İlk yıkamada lekeleri geçireceğim diye biraz hırpaladım sanırım yırtıldı. Zaten 2. yıkamada da çöpe attım. Bir daha zaten almam. Ürün beni hayal kırıklığına uğrattı. Fiyatı 10TL civarı

Sıra geldi eklipse. Bu sünger daha gözenekli bir yapıya sahip. Islatıldığında kocaman oluyor. Yüzünüze sürdüğünüzde ise yumuşacık. Renginden dolayı lekeler o kadar belli olmuyor. Bunu da yıkarken biraz hırpaladım, hafif hasarlar verdim. Yinede 2 - 3 ay kadar rahatlıkla kullandım. Fiyatı 5 TL civarı, bu süngeri sevdim, ilk indirimde de tekrar alacağım. Ürüne Gratislerden ulaşabilirsiniz.

Kısaca özetleyecek olursam uygulama sonucu olarak ikisi de aynı. Fakat yves rocher daha sert bu yüzden göz çevreme onunla uygulama yapamıyorum. Eklips daha yumuşak olduğu için kolaylıkla uygulayabiliyorum. Üstelik bir de 2 katı bir fiyat söz konusu yves rocherde. Bu yüzden ben yoluma eklip ile deva ediyorum. Herkesin uygulama şekli ve beklentisi farklı olabilir. Bu yüzden yorumlar da kişiden kişiye değişebilir. Ben süngerde yumuşaklık aradığım için eklipsi daha fazla sevdim.

Siz bu süngerleri hiç denediniz mi? Yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim.
Bir sonraki yazıya kadar kendinize iyi bakın..

6 Haziran 2016 Pazartesi

ALIEXPRESS HAKKINDA HER ŞEY


Merhaba

Bu zamana kadar bana en çok sorulan sorular hep aliexpress hakkındaydı. İnstagram hesabımda kısaca bahsetmeye çalışsam da uzun bir yazı şart oldu. 
Nedir bu Aliexpress? Güvenli mi, ya siparişim gelmezse? Ödeme nasıl oluyor, kapıda ödeme var mı? 
Merak ediyorsanız okumaya devam :)

Aliexpressi kendi bildiğim ve deneyimlediğim kadarıyla sizlere de aktaracağım.

Öncelikle ürünler Çin'den geliyor. Binlerce belki milyonlarca çeşit ürün bulunuyor. Yani normalde Türkiye'de rastlayamayacağınız çok çok farklı ürünler de var. Kozmetik, mutfak ürünleri, elektrikli ürünler, teknolojik ürünler, ev tekstili vs daha çok çeşitli ürünler satılıyor. 
Ortak özellikleri ise uygun fiyatlı olması. Ürünler max 2 ay gibi bir sürede teslim ediliyor. PTT kargo apartman kapınıza atıp gidiyor. Keşke biraz özen gösterseler. Adamlar Çinden özenle paketleyip ürün yolluyor, PTT kargo bize bile teslim etmiyor. Kapıya atıyor ürünü. 

Daha önce tahmini 50 kere alışveriş yaptım. Neler aldım diye merak edenler için yazının en sonuna bazı ürünlerin fotoğraflarını ekleyeceğim.

Aliexpress güvenli mi? Kısmen. 
Bir ürünü beğendiniz ve almak istiyorsunuz öncelikle bakmanız gereken şey sipariş sayısı. Her üründe mutlaka yazıyor, o ürün daha önce kaç kişi tarafından sipariş edilmiş. O miktarın yüksek olmasına özen gösterin. Tahmini 1000 kişiden fazla siparişli ürünlere bakmanızı öneririm.

Bir sipariş verdiniz ama siparişiniz gelmedi. Ali express sitesi size 2 ay süre tanıyor.  Siz siparişi verdikten sonra 2 aylık bir geri sayım başlıyor.  Siparişi verince paranız hemen satıcıya aktarılmıyor, siz ne zaman ürünüm geldi diye onay verirseniz paranız o zaman satıcıya aktarılıyor.
O 2 aylık süre içerisinde ürününüz gelmezse 2 ay dolmadan siz paranızı geri alabiliyorsunuz. 60 günlük süre içinde 59 güne kadar beklediniz gelen giden yok işte o zaman siteden "open dispute" diyerek paranızı geri almak için tartışma açabiliyorsunuz. 
Bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım, şükür. Ama olursa yine sizlerle paylaşırım.

Ürünü satın almadan önce bakmanız gereken diğer bir şey geribildirimler. Daha önce ürünü satın alan kişiler geribildirim bırakabiliyorlar. Türkiyeden yapılmış alışverişlerin geribildirimlerini filtreleyebiliyorsunuz. Zaten çoğu kişi Türkçe görüş bildirmişler. Baktınız çoğu kişi olumsuz yorum yazmış, siparişim gelmedi vs demişse o zaman o üründen uzaklaşın.
Geribildirimler bu konuda çok önemli. Örneğin ben bakıyorum bir ürüne çoğu kişi yazmış ki 2 haftada geldi, 15 günde geldi vs. O zaman anlıyorum ki benim ürünüm de 2 haftada gelecek. Tabi bu durumda sadece Türkiye siparişlerine bakın. Çünkü her ülkeye farklı sürelerde teslim edilebilir. 
Benim çoğu siparişlerim 15-25 gün içerisinde geliyor. Geribildirimlerde 2 ayda geldi, sevkiyat çok yavaş gibi yorum yapılmış ürünleri almıyorum. 
Hızlı sevkiyat, 2 haftada geldi, 3 haftada geldi vs gibi yazan ürünleri alıyorum.

Ödeme kredi kartıyla oluyor. Ben sürekli kartla ödüyorum bir sorun yaşamadım. Zaten paranız aliexpress havuzunda toplandığı için bir sorun olması durumunda paranızı geri alabiliyorsunuz.
Kapıda ödeme kesinlikle yok.

Her şeyin sonunda biraz da şans meselesi. Aksilik oldu mu oluyor malesef. Herkesin 15 günde geldi yazdığı ürün size 2  ayda gelebiliyor. Bir tatile falan denk geliyor olabilir. Bunu bilemiyorum tabi. 

Unuttuğum bazı konular olabilir. Merak ettiğiniz başka şeyler için yorum bırakabilirsiniz. Hepsini özenle cevaplayacağım.
Herkese keyifli alışverişler dilerim. Sizleri kendi alışverişlerimle başbaşa bırakıyorum.




5 Haziran 2016 Pazar

NOTE FULL COVERAGE CONCEALER KAPATICI


Herkese merhaba

Bu yazımda sizlere note full coverage kapatıcıdan bahsetmek istiyorum. 
Öncelikle söylemeliyim ki renk tonu olarak çok farklılar. 4 çeşit remk seçeneği var. Ben açık tenli olmama rağmen 3 numarasını kullanıyorum. 1 ve 2 si çok açık, 3 çok sarı gri, 4 ise tamamen gri. yani ben böyle bir kapatıcıyı ilk defa görüyorum. Gerçekten sarı, sapsarı.
Bu kapatıcının sadece ismi kapatıcı. cildi asla kapatmıyor. Aksine sivilcelere falan sürerseniz daha fazla belirgin oluyorlar. 

Daha önceki yazılarımı okuduysanız bilirsiniz, eğer bir ürünü beğenmediysem yine de o ürünü bitirmeye çalışırım bir şekilde değerlendirmeye çalışırım. Cildimde olumsuz bir reaksiyon göstermediği sürece.

Note ürünlerini genel olarak seviyorum. Özellikle paraben içermemesi çok güzel. Göz çevresi hassas olduğu için bu tür ürünleri severek kullanıyorum aslında. 
Fakat bu ürünü sevemedim dediğim gibi bir kapatıcılığını görmedim. Birdaha almayı düşünmüyorum. Fakat ürünü atmayıp kullanacağım. Ancak göz çevremi kapatmak için kullanırım. Çünkü zaten göz çevremde sorunlu değil bu yüzden bana yeterli gelir.

Bu ürünü merak edeniniz, kullanmayı düşüneniniz varsa tavsiye etmiyorum. Bittikten sonra bir daha da işim olmaz :)

Okuyan herkese çok teşekkür ederim, yorum bırakıp destek olursanız sevinirim...


4 Haziran 2016 Cumartesi

SEPHORA ÇİFT FAZLI GÖZ MAKYAJ TEMİZLEYİCİ


Merhabalar

Bugün sizlere favori makyaj temizleyicimden bahsedeceğim. Sephora göz makyaj temizleyiciyi uzun zamandır kullanıyorum. Şuan 2. Şişemdeyim. Mavi renkte ve çift fazlı. Çalkalıyorsunuz iki sıvı birbirine karışıyor ve makyajınızı temizliyorsunuz. Gözlerimi ovalamam gerekmiyor. Hafifçe bastırıyorum sadece. Eğer acele etmezsem ve nazik davranırsam kirpiklerim hiç zarar görmüyor. Bu su gözlerimi hiç yakmadı. Şöyle bir durum var. Eğer ürünü bolca kullanırsaniz gözlerinize kaçıp yakıyor. Ama bu sadece bu ürüne özgü bir durum degil. Ben hangi ürünü bol bulup da yüzüme gözüme boca edersem o zaman yakıyor. Lütfen sizde ürünü az kullanın bi sayede zarar görmemiş olursunuz. 

Yağlı bir his bırakıyor mu derseniz. Evet. Ama öyle fazla degil. Fakat bu konuda takıntılı derecede rahatsız oluyorsanız o zaman sevmeyebilirsiniz.

Bu temizleyicinin fiyatı 20TL civarı diye hatırlıyorum. Seyahat boyu da bulunuyor. Seyahat boyları deneyerek ürünün tam boyunu alıp almamaya karar verebilirsiniz. Şahsen ben bu ürünü tekrar satın alacağım. Çünkü makyajım kayıp gidiyor. Rahatlıkla çıkarıyorum.

Siz bu ürünü kullandınız mı? Neler düşünüyorsunuz? Benimle paylaşırsanız sevinirim
Herkese sağlıkla mutlu günler dilerim, okuyup yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.